PKB slouží na spádovištích seřaďovacích nádraží jako náhrada za ručně kladené zarážky. Umísťuje se v předem vypočtené vzdálenosti za cílovou brzdou v urychlujícím sklonu směrových kolejí. Stálým působením síly pružin na brzdné lišty a tím na bloky obručí projíždějících kol snižuje rychlost projíždějících odvěsů až do jejich zastavení.
Pružinová kolejová brzda je sestavená z brzdných skupin s celistvými
brzdnými trámci, pojezdových kolejnic, přídržnice Kn 60 a dřevěných pražců
včetně drobného kolejiva. Dodává a vkládá se jako kompletně smontovaný
celek.
PKB se vyrábí v jednotné délce 16 m od styků s kolejnicemi.
Brzdný účinek nelze po seřízení při montáži v provozu měnit ani brzdu nelze odbrzdit.
Technické údaje PKB
:
PKB vyhovuje technickým normám ČSN, oborovým technickým normám a předpisům platným pro železniční provoz (TNŽ) a souvisejícím právním předpisům platným v ČR.
Přechodnost je dána ČSN 73 6320 a předpisem ČD D2/1 v platném znění.